Monday, April 10, 2017

Tagasi Shiandas - Õmbluskoolitus

Kampala andis mulle mälestusteks hea muusika, palju kirevaid värve ja suurepärseid uusi sõpru koos paljude põnevate väljakutsetega.
Selliste mõtetega jõudsin Kampalast tagasi Shiandasse (Keeniasse). Palju küsitakse minult mis on erinevus Uganda ja Keenia vahel. Ma ei oska sellele vastata, sest Ugandas elasin ma pealinnas Kampalas kuid Keenias elan ma külas. Shianda on mõistagi palju rahulikum. Inimesed tunnevad mind tänaval ära ja tulevad tervitama. Kampalas on tänavad täis rahvast ja võimalus, et tänaval kohtan kedagi kaks korda on peaaegu, et võimatu. Kogu atmosfäär on täiesti teistsugune ja võrreldamatu.


Mees paremal on õmbluskoolitaja Kongost.

Mondol õnnestus rahastada Wefocot õmbluskoolituse tegemiseks ja minu tagasitulek algas kohe koolituse tähe all. Esther oli koolituse läbiviijaks leidnud lähedal asuvast linnast huvitava noore mehe nimega Bosco Amazimisi, kellel oli huvitav lugu rääkida. Nimelt oli ta pärit Kongost ja oli varem töötanud nii Kongos kui ka Uganda pealinnas Kampalas õmblejana. Keeniasse tõi ta suurte lubadustega keegi tuttav, kes temalt hiljem passi ära võttis ja nüüd ei saa mees enam Keeniast lahkuda. Politsei suureks abiks ei olevat. 

Siiski oli mees väga rõõmsameelne. Esther kinnitas mulle, et tegemist on väga hea spetsialistiga ja koolitust jälgides sain aru, et Esthril on õigus. Bosco oskas väga hästi naistele õmblemisnippe selgeks teha ja kaasas neid pidevalt tegevustesse. Naised olid koolitusest väga vaimustuses ja kindlasti on neil veel palju õppida. Salakeeled räägivad, et Wefocos on veel rohkem koolitusi tulemas ja loodan, et sama mees on ka järgmisteks koolitusteks saadaval. 

Ülemisel pildil õpib Agnes overlockiga töötama.

Kuna Shiandasse paigaldatakase tänavavalgustust, siis vool läks tihtipeale ära. Sel ajal õpiti teoreetilist osa.

Koolitus



Nagu ikka Shiandas kombeks, tänatakse lauldes ja tantsides. 

No comments :

Post a Comment