Sunday, January 26, 2014

Nüüdseks on kõik lapsed ilusasti kooli saadetud. Kuna Keenia valitsus otsustas sel aastal mingil hämaral põhjusel koolide toetamise ära lõpetada, tõusid koolitasud lakke. Keskmine koolitasu lapse kohta on 3100 shillingit ehk ca 26 eurot, mis on üle poole kõrgem kui varasematel aastatel. Esther oma tavalises keenlasele omases rahus aga probleemi ei näe, andis koolid kohtusse ja loodab parimat.
Viimased ettevalmistused. Läbirääkimised kingamüüjaga.
Viimaste koolivormide õmblemine.
...et kõik lapsed kõik asjad kätte saaksid...kui ei saa, siis on vähemalt, keda süüdistada.
Christin kontrollib, et kotis oleksid kõik asjad olemas...
...ja annab allkirja, et kott koos KÕIKIDE asjadega on kätte saadud.
John läks sellest aastast Rise and Shine'i puuetega laste kooli
Rise and Shine'i puuetega laste kooli sponsori toetusega õpilased koos kooli direktoriga.

Mina saan jätkata oma põhitööga, milleks on hetkel veel äriplaanide lugemine. Enamusega on ühel pool ja järgmisest nädalast saavad naistegrupid finantseeringut küsima minna.
Kodukontor
Siin mõned paremad palad (siinkohal tuletan meelde, et äriplaane on ca 180 ja järgneva puhul ei tasu teha üldistusi kõigi kohta):
  • "Kui ma Charliega abiellusin, ei olnud ta eriti rikas, kuid siiski võimeline töötama ja suuteline meie põhivajadused rahuldama. Ei läinud väga kaua aega, kui ma sain aru, et piirkond, kus me elame on väga niiske ja jahe. Seega andsin oma abikaasale nõu natukene mõelda...“

 Olgu öeldud, et lõpuks jõuab ta selleni, et võiks natukene köögivilju kasvatada.

  • „Minu äriplaaniks on müüa küttepuid, sest mu perekond on vaene kui kirikurott“
  • „Mul on vaja uut äri, mida sina (siin on mõeldud siis mind) rahastad, sest siis ma saan õnnelikuks.“
  • "Mulle meeldib oma tooteid müüa, sest tavaliselt teenin palju raha ja ma meeldin inimestele, sest mul on head jumalakartlikud kombed."
  • "Ma sündisin peres, kus isal oli 5 naist, kellest minu ema oli neljas. Minu emal polnud selles perekonnas enam õigusi ja seetõttu oli ka minu olukord keeruline. Mu ema ei suutnud koolitasusid maksta ja ma pidin pärast kolmandat klassi koolist lahkuma. Ka mu abikaasa on pärit perekonnast, kus isal oli mitu naist ning tema saatus on väga sarnane minu omale. Meie minevikust tulenevad probleemid on lõhkunud ka meie perekonna, mille oleme jõudnud väga suureks kasvatada. Ainuke võimalus meie elustiili muuta on teha oma ettevõte.“
  •  „Tahan laenu 500 000 šillingit (ca 4250 eurot), et külvata 1 aaker (ca 0,4 ha) maisi.“
  •  „Kuna meie konkurendid on ebaviisakad, võtame nende kliendid endale, käitudes nendega sõbralikult.“


1 comment :

  1. No vahepeal siis 100 äiplaani juurde tulnud. Veel vägevam värk. Just see, et nad on neid äriplaane kirjutanud. Naljakad või mitte, aga inimesed püüavad oma tulevikku kavandada ja selle mõtte oled neile Sina pähe pannud. Eks muidugi pea suur osa neist pettuma, et lihtsalt kahe sõna kirjapanek ei annagi raha, aga ka see on suur asi, et nad on aru saanud, et seda tegemata nad kohe kindlasti raha ei saa. Ma olen väga uhke sinu tegemiste ja saavutuste üle, isegi siis, kui see sinu enda meelest midagi eriti ei ole.
    Epp

    ReplyDelete