Friday, November 9, 2012

Energiat

Elekter on siin päevakaajaline teema ja selle puudumine on tegevusele oma suuna ja näo andnud. Vaatamata sellele oleme otsustanud naistega ikka tööd teha. Äärestame koolivorme  käsitsi. Rõivad näevad pahupidi pöörates üsna ehedad välja.Käsitsi äärestatud kleite mäletan lapsepõlvest ja üldjuhul kuulusid need vanaemale.Minu elektriline õmblusmasin on mõnel nädalal üsna kasutu, sama kehtib triikraua kohta.Jaanuari alguseks tahame koolivormid valmis saada. Esimesed vormid on valminud ja olen rahul. Enim tunnen rõõmu selle üle, et naised tulevad õmblema ka vabadel päevadel. Õpetajana on mu suurim soov täitunud –neil on huvi ja tahtmist õmmelda. Paar naist on saanud oma õmmeldud koti eest esimesed sissetulekud. Seoses käsitööga on kulunud rohkem aega koolivormide valmimiseks, aga detsembriks on vihmaperiood möödas ja elekteOlen väga hoitud. r saadaval, loodetavasti.

Ideid teadmiste ja kogemuste kasutamiseks on piisavalt. Plaan on minna valminud tooteid turule müüma. Unistan meie kontori esimese toa „värskendamisest“. Seinade värv on väsinud ja ukse seisukord ei kannata kriitikat. 

Juhendajana taban end korra päevas mõttelt, et kuidas kõik oluline tehtud saaks ja mis on see mis naisi edasi aitab. Nädalas korras tuletavad nad meelde minu peatset lahkumist Shiandast, kogen rahulolu ja kahjutunnet. Rahulolu nende õmblusoskustest valmistada iseseivalt lihtsamaid tooteid ning kahjutunnet töö lõppemisestt selle armsa seltskonnaga. Eriti „pugejad“ toovad mulle banaane, avokaadosid, maapähkleid, ube, kapsast ja kohalikku rohelist toitu. Olen oma õpilaste poolt väga hoitud. ja toidetud.
„Eriti pugeja“ termin on pärit Pärnu koolist ja minu õpilased Eestis nimetavad nii õppijaid, kes jagavad õpetajaga oma toitu ja /või suupisteid.

Naised on muutunud iseseisvamaks ja avatumaks. Käesoleval nädalal käis seitse naist kursusevabadel päevadel õmblemas ja parandamas. Kangajääkidest valmistasime lapitehnika proovitöid. Enamikele oli see  uus kogemus.

Ostsin meie õmblusgrupile neli õmblemise - ja konstrueerimise baasraamatut. Raske oli tänu vastu võtta, käitusin kuidagi kohmetult. Aga sellest hoolimata olen õnnelik, sest seda õnnistust jagub minu paarile järeltulevale põlvkonnale. 

Jumala õnnistust olen saanud siin kogeda rohkem kui eelneva 40 aasta jooksul kokku. Tsiteerides üht tänavapoissi pärast  ühist hommikusööki:„Ole 1000 korda õnnistatud ja hoitud!“ Sellised situatsioonid jäävad ehedalt meelde, sest kodus Eestis pole see just tüüpiline 16 aastase noore poisi käitumine, kedagi tänutäheks õnnistada. Oma vaba aega olen vahel panustanud laste ja naiste toetamiseks. Minu vaatenurgast on nad tunduvalt halvemas positsioonis võrreldes meestega. Mumiases tunnen end turvaliselt, sest olen saanud uusi tuttavaid. Nädalas kahel, kolmel korral kohtun tänavapoistega. Täpsem olles kohtun üheksa poisiga. Räägime elust ja käime koos söömas. Söök on „väike asi“, aga elu koosneb väikestest asjadest (minu arvamus). Soojus ja päike on mulle mõjunud....vahel käitun mitteminulikult....ja see on kõige jagamine:toit; kodutarbed; riided; raha.

Varsti saan jälle elektrienergiat kasutada ja edasi toimetada. Eestis on praegu piisavalt pimedust ja ehk isegi lund, aga soovin endale ja kõikidele kallitele toimetamist väikeste asjade kallal, et saada ENERGIAT.

Yvonne(omblusgrupist) koolivormi demonstreerimas

varia - Tavaline külaelu

varia - Üks keskmine kodu külas

No comments :

Post a Comment