Wednesday, October 3, 2012

Kulgemist.



Kuu on meil nüüd Shiandas oldud, kuid tajun seda kuud kahe nädalana. Positiivseid üllatusi jätkub endiselt igasse päeva, aga nädalas mõnel korras olen ka  häiritud hämmingus:„Ah, et nii ka saab“. Näiteks ühe naise käitumine. Küsis ja nuias abi. Me planeerisime kokkusaamise. Kohale ei ilmunud kuigi vestlusest on möödas kõigest üks päev. Võib olla tõesti probleemid mäluga ja lihtsalt unustas.
Nädala märksõnaks on kulgemine – tegutsen ja suhtlen ootusteta. Kogemuste põhjal julgen järeldada, et saan pettuda ainult siis, kui mul on olnud mingi ootus, arvamus, hinnang. Olen kursuste kõikidel päevadel muianud oma eelarvamuse üle, et nagunii keegi hilineb,aga „näpust võta“. Hilinenud on nädala jooksul üks naine ühel korral. Ja nagu õpetas mind üks võrkturustuse direktor „Kui sa eeldad midagi, oled sa valel teel“, peab paika ka Shiandas.

KOLMAPÄEVAL Õhtul õpetan Shianda kodu lastele jälle toiduvalmistamist. Tänuks on tants ning kutse ühe 16 aastase tüdruku poolt tema koju, tema kõrvale magama tulla. Jõuan üheksa läbi koduõuele ja naabrinaine Caro kutsub enda juurde magama. Huvitav õhtu.

NELJAPÄEV Naised on  püüdlikud ja töökad.Hommikut alustame vestlusringiga, kus igaüks räägib paari lausega endast ja möödunud päevadest või käesoleva päeva algusest. Olen seda meetodit teadlikult kasutanud, et tekiks omavaheline suhtlemine ning loodetavasti tõuseb ka julgus arvamust avaldada. Võrreldes naistega Eestis on need naised tunduvalt tagasihoidlikumad. Eneseväljendus on pooltele pingutust nõudev väljakutse.Kaksteist naist õnnistavad mind selle eest, et näitasin neile kõige tavalisemaid – traageldus, järel, kald, üleloomis jne.käsitsipisteid.

ESMASPÄEV; TEISIPÄEV Koolituspäevad venivad pigem pikemaks ja isegi vihm ei pane neid enne tundide lõppu asju pakkima. Kartus ja ärevus mitte toimetuleku ees on taandunud. Mõnel on küll masinaga õmmeldes peopesad märjad kuid see käib asja juurde ja loodetavasti on mööduv nähtus.
Hakkan nüüd hinnanguid pritsima ja arvamust avaldama oma mätta otsast. Käeliseks tegevuseks on tingimused siin väga kesised. Mitmed naised on ülitänulikud kui saavad koju kaasa kaks meetrit kõige tavalisemat niiti mitte kõige kavatiteetsema nõelaga. Igas kodus ei ole kääre ja koti väljalõikamiseks kulub see tõttu poole rohkem aega. Nelja naise lõikamisoskused on algkooli tasemel, tundub uskumatu.
Kaksteist naist õnnistavad mind selle eest, et näitasin neile kõige lihtsamaid – traageldus, järel, kald, üleloomis jne. käsitsipisteid Eestiga erinevus on see, et üldjuhul tänavad õpilased mind, kui tunnid on huvitavad või kasulikud. Siin tänavad õppijad Jumalat, kes minu Shiandasse saatis. Aga mul ei ole selle vastu midagi. Nad on nii tahtmist täis õppida. Neli naist paluvad  abi, et saada Euroopasse tööle. Hehh.. mulle meeldib Keenia. Olen siin vähemalt teiste arvates hirmus rahakas.

KOLMAPÄEV ostan neljale naisele kandekoti materjali. Sisestan arvutisse  kooituse väljaminekud ja vaatan mida tänane päev mulle õpetab.

Lisan mõned pildid (VARIA) minu vinklist, mis ei puuduta tööd.
Ise üritan ikka kasutada kulgemist –olen kohal...EELDUSTETA, sest muidu on raske uut õppida.
Ja olla eluga rahul.
Karin

Jacquliline

Koolitusgrupi toetusnaised

naised hoos

varia -  üks kuu nelja inimese teenistuses olnud, Shiandas elu kogenud PLÄTUD

varia - 7cm sirts selili

varia - aafrika mood shianda turul

varia - minu sõbrad kõrvaltänavast

varia MATOKE-hautis banaanidest (valminud kilekotis ja banaanilehtedes)

varia- naabrinaine Caro

No comments :

Post a Comment